Tuesday 13 November 2012

Acta-1 (2012-13)

Acta de la reunió nº 1 (ESO i Batxillerat)

Dia: 26 de novembre de 2012.
Hora: 10:15
Lloc: Biblioteca de l'Institut.
___________________________________________________________________________________


Seguiment de la reunió:

       En Lauro i l’Eulàlia demanen una comunicació recíproca, tant amb la classe com amb la tutora.

       Informen que es farà un bloc al web del Satorras per delegats, es penjarà l’acta de les reunions, informacions, etc.

       La reunió inicial no comença amb acta pautada, així que s’obre un torn d’opinió i preguntes sobre el càrrec de delegat:

1        Un delegat de 4t ha preguntat sobre la capacitat d’assistència que tenen els delegats a les avaluacions,. Contesten que només s’assisteix als primers minuts de la junta per explicar l’avaluació de la classe, volen que també vinguin a rebre la informació que el professorat els voldrà dir.

2        En Martí Roher, delegat de 6è C, informa sobre l’existència de l’associació d’estudiants i comenta que es reuneixen un dilluns al mes (normalment el primer dilluns del mes) a les 12:45. Ho comenta pels delegats que estiguin interessats en saber l’existència de les vagues, per exemple, ja que és un tema d’interès comú. També demana que els hi informin a la classe.

3        En Lauro parla sobre les vagues i el seu interès en saber qui organitza totes les vagues, i qui hi participa. També és especialment clar en que vol que les coses es facin bé, amb tots els papers en regla i a l’hora. Diu que hem de saber triar quines vagues volem convocar i quines hem de prescindir.

4        Un alumne de 1r de Batxillerat comenta que a la seva classe s’ha establert la norma, per mentalitzar als alumnes sobre les vagues, que a la manifestació organitzada es passarà llista dels assistents de la seva classe. El dia següent, l’alumne que hagi fet vaga però no hagi assistit a la manifestació, haurà de donar explicacions a la classe, ja que s’està veient una conducta en la que estem en desacord: que els alumnes fan vaga pràcticament per dormir.

5        En Lauro vol donar un toc d’atenció per la poca cura del material que tenim, a la brutícia dels lavabos, taules i cadires. De tot en general. Demana als delegats que es retransmeti a la classe. L’Eulàlia diu que hem d’estimar  el lloc on passem tantes hores , i que ja només, per nosaltres, hem de respectar-lo.

6        Per finalitzar, es pregunta sobre si l’alumnat té queixa del professor, què s’ha de fer. L’Eulàlia diu que primer de tot s’hauria de deixar refredar el moment, per observar si es perd la importància que prèviament se l’hi havia donat. El segon pas, en cas que no s’arregla, parlar amb el primer afectat, amb el professor que s’ha tingut el problema. Si així no funciona, parlar amb el tutor, o el següent càrrec, com el cap d’estudis.

No comments:

Post a Comment